Cover Image

Jak powinna wyglądać obsługa hotelowa?

Grudzień 1, 2021 - Czas czytania: 2 minut

Przy wyborze hotelu znaczenie ma nie tylko jego lokalizacja czy cena za nocleg. Nie mniej ważny jest standard oferowanych pokoi oraz jakość obsługi hotelowej. Decydując się na dany obiekt, przede wszystkim zależy nam na to, by znaleźć miejsce, w którym wszystkie nasze potrzeby zostaną zaspokojone, a my niczym się nie przejmując, będziemy mogli korzystać z uroków pobytu. Aby tak się stało, należy wybrać obiekt, w którym pracuje odpowiednio przeszkolony i życzliwy dla klientów personel. Co definiuje dobrą obsługę hotelową? Poniżej podpowiadamy, co powinno wyróżniać pracowników hotelu.

Co charakteryzuje dobrą obsługę hotelową?

Dobra obsługa hotelowa jest gwarancją tego, że przy najbliższej okazji goście wrócą do danego obiektu. Życzliwość ze strony pracowników oraz przede wszystkim indywidualne podejście do każdego sprawia, że goście czują się odpowiednio zaopiekowani i wiedzą, że w każdej chwili mogą liczyć na pomoc. Personel hotelu powinien więc z należytą uwagą i szacunkiem traktować wszystkich gości, starając się sprostać ich oczekiwaniom. Zwykle nie ma nic gorszego od obsługi, która niechętnie reaguje na prośby gości oraz lekceważy ich uwagi. Ponadto ważne jest to, by kadra znała zasady savoir-vivre’u, a nadto życzliwe prowadziła rozmowę. Niedopuszczalne jest prowokowanie kłótni czy obrażanie gości.

Personel hotelu powinien też być blisko gości tak, by w każdej chwili móc reagować na ich życzenia. Jednocześnie jednak nie może być zbyt nachalny. Obsługa powinna pracować w taki sposób, by nie zaburzać spokoju gości, ani nie naruszać ich intymności.  Co więcej, dobrze, gdy kadra jest zorientowana w ofercie lokalnych atrakcji i chętna, by służyć radą również w tej kwestii. Równie istotna jest znajomość języków obcych. Podstawą jest język angielski, niemniej każdy dodatkowy język, którym posługuje się obsługa, podnosi prestiż hotelu. Goście, którzy zdecydują się na nocleg w okolicy Global Exo w Warszawie, mają do dyspozycji nasz obiekt WAWABED, w którym personel posługuje się wieloma językami, w tym angielskim, francuskim, niemieckim, rosyjskim i hiszpańskim.