Koronawirus, który pojawił się kilka miesięcy temu na całym świecie przysporzył bardzo wiele problemów praktycznie każdej gałęzi gospodarczej. Jedną z nich jest niewątpliwie branża hotelarska, która po stopniowym powrocie do funkcjonowania musiała dostosować się do ogromnej ilości zmian, jakie obecnie obowiązują w kontekście ochrony zdrowia. Dowiedzmy się czegoś o bezpieczeństwie w hotelach w dobie pandemii.
Wybierając hotel przy panującej jednocześnie epidemii koronawirusa, musimy pamiętać o tym, że właściciele tych miejsc muszą stanowczo przestrzegać zasad sanitarnych określonych przez GIS (Główny Inspektorat Sanitarny). W regulacjach tych możemy się dowiedzieć na przykład, że na terenie obiektu muszą zostać umieszczone dozowniki z płynem dezynfekującym do rąk. Pracownicy hotelu muszą obowiązkowo być wyposażeni w maseczki jak również i jednorazowe rękawiczki, a obsługa klientów musi ograniczać się do absolutnego minimum. Bezpieczeństwo w hotelu zapewnić musi nam także ograniczenie ilości gości mogących przebywać jednocześnie w danym czasie w obiekcie oraz regularne dezynfekowanie pokoju po każdym kliencie, który przebywał w nim. Dotyczy to także części wspólnych takich jak łazienka, recepcja czy korytarze.
Jedną z najważniejszych zasad, jakie dotyczą nie tylko samych hoteli czy też ich pracowników, ale również i nas samych, jest niewątpliwie zachowanie odpowiedniego dystansu społecznego wśród obcych nam ludzi. Poza samymi maseczkami na terenie hotelu należy również zachować odpowiednią odległość (około 2 metrów) zarówno w odniesieniu do pracowników, jak i innych gości przebywających w hotelu równocześnie z nami. W bezpiecznym dla nas miejscu powinny na czas określony przez Ministerstwo Zdrowia zostać także wyłączone z użytku takie miejsca jak restauracje, drink bary, baseny, dyskoteki, sauny czy place zabaw, czyli miejsca, gdzie możemy niechcący natknąć się na tłum.